dibel Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 En ny undersökning som flera uttryckligen önskat sig i den gamla tråden Val 2010 - hur kommer du rösta? Vote: Sverigedemokraterna Viktiga frågor: Hälso-, sjukvård och äldreomsorg, Skola och utbildning, Försvar och säkerhet och Invandring och integration. Tillägg: Lade till "(du kan välja flera alternativ)" i omröstning nummer två. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Folkpartiet Liberalerna Viktiga frågor: Jobb och företagande, Hälsovård/Sjukvård, Skola, Försvar, Brottsbekämpning, Invandring Redigerad 13 september, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Moderata Samlingspartiet (m) Viktigaste frågor: 1. Ekonomi 2. Skola och utbildning 3. Försvar och säkerhet 4. Jobb och företagande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Får bara myndiga rösta? Eller får vi som bara får rösta i skolvalet också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Rösta på, men den statistiska säkerheten minskar för varje omyndig röst! Är mer spänd inför skolvalet (vars resultat kommer 19 september) än riksdagsvalet, eftersom det är där framtiden ligger. Editz0r: Eller ja du kanske menade som Jacker förtydligar om skolvalsröstare får deltaga i det riktiga valet. Redigerad 13 september, 2010 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Får bara myndiga rösta? Eller får vi som bara får rösta i skolvalet också? Röstberättigad ålder i Sverige är 18 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Miljöpartiet, Jobb, skola, jämställdhet, miljö, energi, invandring. Edit: Fin copyright-symbol det blev efter Centerpartiet. Redigerad 13 september, 2010 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Miljöpartiet Sjukvård Skola Miljö Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Edit: Fin copyright-symbol det blev efter Centerpartiet. Ja haha, samma som när man skriver KPML( r) så blir det ®. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 FP: Skola Ekonomi Jobb Försvar Är mer spänd inför skolvalet (vars resultat kommer 19 september) än riksdagsvalet, eftersom det är där framtiden ligger. Man ska nog inte stirra sig blind på de valen; ofta brukar den politiska uppfattningen ju förändras när folk mognar och får mer livserfarenhet. T.ex. your's truly var i högstadieåldern ganska övertygad S-sympatisör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Röstberättigad ålder i Sverige är 18 år. Tror han menade i själva pollen här, eftersom många är under 18 här. Tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Röstberättigad ålder i Sverige är 18 år. No shit, menade i omröstningen i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 13 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 "Your's truly", vad menas? Åsyftar herrn sig själv eller anklagar Ni mig för att sympatisera med S under Göranregimen? Skolvalen är ju inte något viktigt i sig, men de kan ändå ge ett hum om hur framtidens väljare tänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 FP: Skola Ekonomi Jobb Försvar Tummen upp! Jag ska rösta på FP med. Minns inte vilka jag kryssade i, men det var nog precis som din lista förutom jobben. Jag glömde jobben.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 "Your's truly", vad menas? Åsyftar herrn sig själv eller anklagar Ni mig för att sympatisera med S under Göranregimen? Skolvalen är ju inte något viktigt i sig, men de kan ändå ge ett hum om hur framtidens väljare tänker. Med "Your's truly" menar han sig själv. Skolvalen är väl lika tillförlitliga som GTAsajtens val, ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Jag kommer att rösta på piratpartiet, från början hade jag tänkt rösta blankt (av den enkla anledningen att jag hatar allt som har med politik att göra) men tänkte att jag lika gärna kan skänka en röst åt PP. Om jag själv skulle ha arbetat med någon av de politiska frågorna så skulle Jobb och företagande vara viktigast för mig, antagligen för att jag var arbetslös under en lång tid efter skolan, vad vet jag . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Vad i helskotta är skolvalet för något? Har inte fått någon chans att rösta alls i detta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Vad i helskotta är skolvalet för något? Har inte fått någon chans att rösta alls i detta! Troligtvis har inte din skola anmält något intresse om att ha skolval. http://www.skolval2010.se Redigerad 13 september, 2010 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Sverigedemokraterna Hälso-, sjukvård och äldreomsorg Skola och utbildning Demokrati och yttrandefrihet Brottsbekämpning och rättsväsende Invandring och integration Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Folkpartiet Liberalerna (fp) Ekonomi Jobb och företagande Skola och utbildning Miljö och klimat Social trygghet (a-kassa, m.m) Missade att energi fanns med på listan också, annars hade jag kryssat i den med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts